تجهیزات صوتی و تصویری ضروری برای راه اندازی سالن کنفرانس(بخش دوم)

راه اندازی سالن کنفرانس

در بخش اول این مقاله دو نمونه از تجهیزات صوتی و تصویری ضروری برای راه اندازی سالن کنفرانس (ا-نمایشگر ۲- سیستم کنفرانس صوتی و تصویری) را مطرح کردیم با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله سایر موارد ضروری برای تجهیز سالن های کنفرانس را معرفی نماییم.

۳- میکروفون ها و اسپیکر ها

میکروفون ها و اسپیکرها یکی از اجزاء بسیار مهمی هستند که به تجهیزات صوتی و تصویری راه اندازی سالن کنفرانس اضافه می شوند. بر اساس اینکه چگونه می خواهید از اتاق و خصوصیات فضایی آن استفاده کنید، مشاور سیستم صوتی و تصویری شما می تواند بهترین ترکیب میکروفون ها و اسپیکرها را انتخاب کند.
انتخاب اسپیکرها و میکروفونها تاثیر قابل توجهی روی تجربه ارتباط کنفرانس کلی دارد؛ ست آپ درست این تجهیزات می تواند بازخوردها و نویزهایی را که توسط افراد شرکت کننده در کنفرانس شنیده می شود؛ کاهش دهد.

۴- برقراری ارتباط

هنگام برقراری ارتباط ۳ راه پیش روی شماست: (۱) با سیم (۲) بی سیم (۳) ترکیبی از تجهیزات با سیم و بی سیم هردو نحوه ارتباط با سیم و بی سیم، مزایا و معایب خودشان را دارند که انتخاب آنها نهایتا به ترجیح کاربر بر می گردد.
بیشتر افراد برقراری ارتباط بی سیم را ترجیح می دهند چون وجود سیم موجب شلوغی و درهم ریختگی می شود البته نصب جا کابلی های پشت میز می تواند تا حد زیادی این درهم ریختگی را پنهان کند.
می توان از پنل های برقراری ارتباط روی میزها که دارای خروجی های الکتریکی هستند برای شارژ کردن یا ارتباط از طریق سیم به صورت Plug and Play استفاده کرد. اگر می خواهید امکان اشتراک صفحه نمایش را بدون Plug in  داشته باشید؛ انتخاب روش برقراری ارتباط بی سیم برای شما مناسب تر است.

۵- وایت برد تعاملی

اگر جلسات طاقت فرسای متعددی در دفترکار خود دارید؛ استفاده از برد هوشمند تعاملی می تواند یکی از ابزارهای جذابی باشد که می توانید به سیستم تجهیزات اتاق کنفرانس خودتان اضافه کنید. وایت بردهای تعاملی به شما اجازه می دهد تا با رنگ های مختلف مستقیما روی برد بنویسید و صفحات وب یا مستندات مختلفی را روی آن به نمایش بگذارید.
آیا می خواهید یک پله فراتر بروید؟ از یک پرده با قابلیت وای فای که یک پی سی نیز در خود جای داده استفاده کنید. این بردها انعطاف پذیری بسیار بالاتری در اختیار شما قرار می دهند به طوریکه می توانید از وایت برد به عنوان یک کامپیوتر استفاده کنید و به عنوان مثال PDF مربوط به جلسات استراتژیک خودتان را مستقیما برای همکاران ایمیل کنید.

۶- پشتیبانی و تعمیرات تجهیزات صوتی و تصویری

یکی از بخش های اصلی ست آپ تجهیزات صوتی و تصویری اتاق کنفرانس شما یافتن یک تیم پشتیبانی و تعمیرات قابل اطمینان و با تجربه است. حتی پیشرفته ترین تکنولوژی ها نیز ممکن است گاهی اوقات دچار مشکلاتی شوند.
همچنین مواردی مانند به روز رسانی های IT، Firmwarهای جدید یا حتی مشکلات سخت افزاری موجب می شود سیستم شما نیاز به کمک داشته باشد. زمانیکه به دنبال یک تیم پشتیبانی و تعمیر برای تکنولوژی اتاق کنفرانس خود هستید اطمینان یابید که تمام پشتیبانی های مختلفی که برای حفظ و نگهداری آن وجود دارد مطلع هستید تا بهترین مورد را طبق نیازهای خاص خود انتخاب کنید. داشتن یک برنامه سرویس منظم یا شرکتی که هنگام بروز مشکل با آن تماس بگیرید یکی از مهمترین نکات موفقیت کلی سیستم صوتی و تصویری شماست.

برای خواندن بخش اول این مقاله کلیک کنید.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.