سیستم صوتی کنفرانس چیست؟

با افزایش کاربرد تکنولوژی در دنیای امروز ، تقریبا هر فعالیتی به نوعی مرتبط با ابزارهای تکنولوژیک می باشد و قطعا استفاده از ابزارهای به روز و با کیفیت، کارایی و بهره وری موثرتری را به همراه خواهد داشت.
ارتباط (Communication)  به عنوان یکی از مهمترین بخش های زندگی اجتماعی انسان ، شدیدا با تکنولوژی درگیر شده است. نمونه ساده آن اختراع گوشی های همراه و به تبع آن طراحی گوشی های هوشمند نسل دوم ، سوم و چهارم جهت تسهیل برقراری ارتباط  بین انسان هاست. دقیقا مطابق با اهمیت ارتباط از راه دور ، ارتباط نزدیک و مذاکره نیز جایگاه ویژه ای در زندگی بشر دارد و به همان میزان نیاز به استفاده از تکنولوژی های به روز و کارامد بیش از پیش در آن احساس می شود.
سالن های اجتماعات ، آمفی تئاترها ، سالن های کنفرانس و همایش ، محلی برای انجام مذاکرات در هر سازمانی است که تجهیز نمودن آن به ابزارهای تکنولوژیک ، سیلان اطلاعات جاری در جلسات را مثمرثمر  خواهد نمود. از آنجایی که مکان های یاد شده ، محل میزبانی و پذیرایی از مدیران عالیرتبه ، مدعوین و خبرنگاران میباشد لازم است که تجهیزات در اختیار آنها نیز متناسب با شخصیت و شان میهمانان و سازمان میزبان باشد. امکانات حرفه ای صوتی و تصویری موجود در سالن، امکان رای گیری الکترونیکی ، تصویربرداری و چرخش اتوماتیک دوربین فیلمبرداری به سمت سخنران ، قابلیت ترجمه همزمان و ضبط صدا و تصویر جلسات مواردی است که امروزه به ابزار رایج هر جلسه ای مبدل گشته است .
یک سیستم کنفرانس صوتی به طور عام از تعدادی میکروفن ، منبع تغذیه و جایگاه سخنرانی (جهت استقرار میکروفن به همراه بلندگوی پخش صدای سخنران و دکمه های رای گیری و فعال شدن میکروفن جهت سخنرانی) تشکیل شده است. این تجهیزات کمک می کند تا سخنران انرژی کمتری جهت تنظیم صدای خود متناسب با فضای سالن صرف نماید و در سوی مقابل حاضرین در جلسه  با پخش یکنواخت صدای سخنران ، تمرکز بیشتری بر روی سخنان ایراد شده خواهند داشت. علاوه بر آن، در جایگاه مدیریت اختیاراتی وجود دارد که می تواند به رئیس جلسات در برگزاری موثر آن یاری رساند. از جمله ، آغاز واتمام رای گیری و قطع کردن میکروفن هر کدام از شرکت کنندگان جهت رعایت حق تقدم.
این سیستم می تواند با دوربین های هوشمندی همراه گردد که با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای به طور اتوماتیک با فعال شدن جایگاه هر کدام از سخنرانان ، به سوی وی گردش کرده و تصویر سخنران را بر روی پرده نمایش یا تلویزیون های از پیش تعبیه شده ارسال و همزمان از جلسه ، صدا و تصویرضبط نماید.
به سیستم های کنفرانس می توان ترجمه همزمان نیز اضافه نمود و قدم دیگری در ارتقاء  ارتباط برداشت. همچنین می توان با برقراری تماس تلفنی با فردی که بیرون از جلسه کنفرانس است، صدای وی را نیز از بلندگوهای سیستم صوتی پخش نمود. از طریق نرم افزار سیستم کنفرانس امکان مستندسازی رای گیری ها و آرشیو جلسات بر روی کامپیوتر متصل به منبع تغذیه در اختیار کاربر وجود دارد.
لذا حتما با نصب و راه اندازی سیستم های صوتی کنفرانس ، جلساتی به مراتب کاراتر برگزار خواهد شد. این سیستم ها قابلیت یکپارچه سازی و گسترش بسیار بیشتری دارد که در پروژه های مختلف و بنا بر نیاز هر مشتری قابل ارائه می باشد.

مزایا و کاربردها
پخش یکنواخت صدای سخنران در تمام سالن
امکان تعیین تعداد سخنرانان همزمان
قابلیت مدیریت سخنرانان و قطع میکروفنها توسط رییس جلسه
امکان رای گیری و بایگانی آرا در کامپیوتر
قابلیت تصویربرداری و چرخش خودکار دوربین به سمت سخنران
ضبط و ذخیره سازی صدا و تصویر جلسه
سازگاری و هماهنگی کامل با سایر سیستم های صوتی و تصویری
امکان افزودن سیستم ترجمه همزمان
امکان نصب سیستم بصورت وایرلس(مدل های خاص)
توانایی برقراری تله کنفرانس با سایر نقاط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.