قیمت سیستم کنفرانس به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت سیستم کنفرانس

اصولا قیمت سیستم کنفرانس صوتی براساس ویژگی و قابلیت هایی که پشتیبانی می کند، بازه ی قیمتی متفاوتی را شامل می شود. البته برند تولید کننده سیستم کنفرانس نیز در این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سیستم های کنفرانس دارای قابلیت های مختلفی هستند که به تفسیر آن ها را توضیح خواهیم داد.
در حالت پایه سیستم کنفرانس دارای منبع کنفرانس، میکروفن رئیس و تعدادی میکروفون شرکت کننده است. در مدل بدون سیم (Wirelsess) اقلامی مانند گیرنده بیسیم و باطری و شارژر نیز اضافه می شود.

شاخص های تاثیر گذار بر قیمت سیستم کنفرانس

بی سیم یا با سیم بودن

معمولا سیستم های کنفرانس بی سیم (Wireless) نسبت به نوع با سیم آن از قیمت بالاتری برخوردار هستند. دلیل این موضوع این است که کنسول رومیزی کنفرانس بدون سیم، شامل تعدد اجزا بیشتر و تکنولوژی بکار گرفته شده نسبت به نوع سیم دار بالاتر است. از طرفی در بسیاری از سازمان ها و نهادهای دولتی استفاده از سیستم های بدون سیم به دلیل مسائل امنیتی ممنوع می باشد.

آنالوگ یا دیجیتال بودن سیستم کنفرانس

تکنولوژی ساخت سیستم های کنفرانس آنالوگ بسیار قدیمی بوده و سال هاست که استفاده از آن منسوخ شده است و به مرور زمان جای خود را به سیستم های کنفرانس دیجیتال داده است. با عنایت به این امر قیمت سیستم صوتی کنفرانس آنالوگ تفاوت بسیار زیادی با سیستم های دیجیتال و مدرن دارد.

در سیستم کنفرانس آنالوگ سیگنال ها به صورت آنالوگ و در نوع دیجیتال آن، سیگنال ها به صورت دیجیتال (صفر و یک) انتقال داده می شوند. سیستم کنفرانس دیجیتال توانایی انجام پروژه های پیچیده تری دارد و بدیهی است قیمت آن نسبت به به نوع آنالوگ گران تر است.

قابلیت رای گیری

امکان رای گیری یعنی شرکت کنندگان در جلسه می توانند رای خود را ثبت کنند. امکان رای گیری در سیستم کنفرانس یک قابلیت اضافی محسوب می شود و در صورتی که بخواهید از مدل رای گیری دار استفاده کنید، می بایست هزینه بیشتری پرداخت کنید و قیمت سیستم کنفرانس رای گیری دار نسبت به مدل های رای گیری متفاوت است.

قابلیت ترجمه

ترجمه همزمان علاوه بر اینکه نیازمند حضور شخص مترجم می باشد، می بایست از سیستمی استفاده کنید که امکان ترجمه همزمان را داشته باشد. قیمت سیستم صوتی کنفرانس ترجمه همزمان نسبت به نوع معمولی آن بالاتر می باشد.

دوربین کنترل خودکار

دوربین کنترل خودکار (Auto Track) این قابلیت را دارد که هنگامی که فردی در جلسه صحبت می کند، به صورت خودکار دوربین فرد صحبت کننده را تشخیص داده و تصویر وی را ضبط کند.

قیمت دوربین های جانبی بسته به کیفیت تصویر آن، قدرت زوم، زاویه پوشش و … متفاوت است.

 منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.