چگونگی انتخاب میکروفون کنفرانس مناسب برای سالن کنفرانس

میکروفون کنفرانس مناسب

برقراری ارتباط واضح جزو اصول هر ملاقات تجاری موفقی است. بدون آن، مباحث پرمعنا در معرض خطر قرار می گیرند، شاید نیاز به تکرار ایده های مهم باشد و شرکت کنندگان در جلسه نا امید شده و منجر به از دست رفتن بهره وری شود و نهایتا تاثیر منفی بر روی سطوح پایین تر خواهد داشت. اما همانطور که شرکت ها نیاز به افزایش چابکی در عصر دیجیتال دارند، سیستم های صوتی هوشمند و مطمئن، تبدیل به ابزاری شده اند تا سازمان ها اطمینان یابند که جلوتر از رقبایشان هستند. استفاده از یک میکروفون کنفرانس مناسب  یا سیستم کنفرانس می تواند نقشی اساسی در نحوه برقراری ارتباط شرکت شما داشته باشد و استفاده از یک میکروفن مناسب در محیطی مناسب، می تواند تفاوت ویژه ای را در افزایش اثربخشی جلسات شما ایجاد کند.

با برگزاری کنفرانس های صوتی که امروزه در میان تیم IT توسعه یافته است، هدف از این راهنمای سریع، دادن اعتماد به نفس به تیم شماست تا بتوانند سیستم های صوتی فاقد خطا را در محدوده ای از محیط های شرکتی پیاده سازی نمایند.

راهنمای خرید میکروفون کنفرانس مناسب

  • عوامل موثر بر روی کیفیت صدا

از اتاق های جلسه گرفته تا فضاهای پر جمعیت، مهم است به خاطر داشته باشید که سناریوی هر جلسه ای چالش های متفاوت و منحصر بفردی را ارائه می دهد. در حالیکه هیچ سیستمی که برای تمام شرایط مناسب باشد وجود ندارد، اما برخی عوامل اساسی جامع و همگانی هستند که باید آن ها را درنظر بگیرید.

در زمان نصب میکروفن و سیستم صوتی در اتاق جلسات، متخصصین باید موارد زیر را مد نظر قرار دهند:

  • اندازه اتاق
  • تعداد شرکت کنندگان
  • چیدمان صندلی ها
  • تعداد ارائه دهندگان
  • سبک ارائه

توجه به این موارد اصولی به شما در تصمیم گیری آگاهانه در خصوص خرید سیستم کنفرانس صوتی کمک خواهد کرد.

  • سناریوی اتاق جلسات

معمولاً اتاق جلسات برای جا دادن ۶ الی ۳۰ شرکت کننده که عموماً دور یک میز بزرگ می نشینند مناسب است. قرار گرفتن میکروفون کنفرانس در اتاق های جلسات، امری رایج بوده که هم برای کنفرانس های تلفنی و هم به عنوان ابزاری برای ضبط شرح مذاکرات با هدف بایگانی بکار می رود.

تقریباً همیشه باید به اصول زیبایی شناسی اتاق و مشخصات آکوستیک بودن آن نیز توجه کرد. سطوح اتاق، سقف ها، دیوارها و کف  غالبا از جنس ماده فیلترکننده صدا، و مجهز شده با تابلوها و مبلمانی است که به منظور بهینه سازی صدا در راستای کاهش انعکاس صوت در فضا بکار می روند.

سیستم کنفرانس

 

 

  • موضوع کلیدی شماره یک : اندازه اتاق

در برخی از اتاق های جلسه، با بیشتر شدن تعداد شرکت کنندگان، مساله قابل فهم بودن مباحث در مناطق خاص، با ریسک بالاتری مواجه خواهد بود. با افزایش فاصله بین گوینده و شنونده، سطح گفتار محو می شود. اغلب تاثیر منفی زمانی بیشتر می شود که شرکت کنندگان نتوانند در زمان صحبت با یکدیگر رو در رو شوند.

در این سناریوها، یک سیستم میکروفون کنفرانس مناسب  با استفاده از فناوری بالا بردن صدا می تواند بسیار موثر باشد. بالا بردن صدا، در اغلب سیستم های کنفرانسی در دسترس بوده و صدای شرکت کنندگان یک بخش از اتاق را تقویت می کند، بدین ترتیب سایر شرکت کنندگان می توانند بطور واضح صدای آن ها را بشنوند. این سیستم بطور ماهرانه ای بازه فرکانسی را که برای قابل فهم بودن بسیار مهم می باشد، افزایش می دهد تا سطوح گفتار طبیعی را برگرداند و از وضوح بیشتر اطمینان یابد.

  • موضوع کلیدی شماره دو : امنیت

اغلب در اتاق جلسات، در مورد موضوعات بسیار حساس بحث می شود. گزینه های امنیت و حریم خصوصی بیش از پیش حائز اهمیت می باشند. به دنبال سیستم های صوتی باشید که موارد زیر را ارائه می دهند:

  • مکالمات بی صدا

برای یک جلسه، بلندی صدا مهم است اما برای کارمندان و مدیران ارشد به همان اندازه مهم است که مطمئن شوند که وقتی دکمه mute را فشار می دهند، هیچ اطلاعات محرمانه ای شنیده نمی شود.

  • رمزنگاری

رمزنگاری یکی از روش های امنیتی مهم برای ویدئو کنفرانس هاست. همانطور که امروزه تجهیزات یک کنفرانس ویدئویی  بر روی شبکه قرار می گیرد، سازمان ها نیاز دارند اطمینان یابند که این ابزارها برای نقض امنیت سایبری باز نیستند.  این یک چالش جدید در خصوص برقراری تعادل بین تقاضای امنیت بالاتر بدون به خطر افتادن کیفیت صدا ایجاد کرده است. میکروفن ها چه با سیم باشند چه از نوع بی سیم، سیگنال بین ابزارهای صوتی شبکه نمی تواند شکافی پیدا کند. هیچ کس در امکانات شما یا حتی در شبکه شما نمی تواند به جلسات شما گوش دهد.

  • موضوع کلیدی شماره سه : آکوستیک های اتاق

آکوستیک های اتاق در محیط های مدرن جلسات بسیار بیشتر از آنکه مردم درک کنند اهمیت دارند. بسیاری از فضاهای امروزی از مشخصه های سطوح شیشه ای که در بین طراحان رایج شده است، استفاده می کنند اما این نوع طراحی منجر به سردرد ناشی از سرو صدا شده، انعکاس هایی را تولید می کند که باعث تولید صداهای توخالی و کاهش کیفیت صدا می شود.

زمانیکه از ویژگی آکوستیک استفاده می کنید، مشورت با یک متخصص آکوستیک می تواند به شما کمک کند، انتخاب میکروفن و تعیین مکان آن نیز مواردی کلیدی برای فایق آمدن بر چالش های یک اتاق با سطوح خشن است. اگر میکروفون ها به دقت مورد هدف قرار گرفته باشند، حداقل نویز و بیشترین میزان ارتباطات ضروری مورد نیاز را از صداهای داخل اتاق بر می دارند.

  • موضوع کلیدی شماره چهار : واسط های RF (فرکانس رادیویی)

چنانچه شما در مرکز شهر هستید، سیستم های میکروفون کنفرانس بی سیم در معرض خطر واسط های RF از دیگر تجهیزات بی سیم قرار خواهند گرفت. وقفه هایی در این سیگنال های ناخواسته، می تواند تعاملات پویا را با رها کردن نویز از بین ببرد.

RFI (واسط فرکانس رادیویی) بعنوان یک سیگنال ناخواسته که یک سیستم صوتی را از طریق تداخل مستقیم در میکروفون های بی سیم یا وارد کردن نویز در دیگر مولفه های صوتی به خطر می اندازد، شناخته می شود. منابع رایج، شامل ایستگاه های رادیویی FM، ایستگاه های رادیویی AM، دستگاه های واکی-تاکی یا تلفن های همراه می باشند. نویز نهایی، دارای شکلی از صدای وزوز، نویزهای پشت سر هم یا حتی موسیقی است. چنانچه شما یک سیستم صوتی را در یک موقعیت شهری متراکم پیاده سازی نمائید، باید قابلیت های میکروفن ها را در مقابل این مزاحمت های ناخواسته ارزیابی کنید.

در گذشته کاربران نهایی باید خود را با تقاضاهای تکنولوژی سازگار می کردند. اما امروزه، سیستم های صوتی بسیار پیشرفته شده اند، آن ها می توانند خود را با هر شرایطی وفق داده و متناسب با شیوه ای که شما دوست دارید تجارت کنید خود را سازگار نمایند. این بدین معناست که شما در حال حاضر آزاد هستید تا دیگر در مورد کیفیت صدا نگران نبوده و تنها بر روی آنچه به بهترین نحو می خواهید انجام دهید تمرکز نمائید: برقراری ارتباط واضح با کارفرمایان و مشتریان در راستای موفقیت سازمان شما.

برای خواندن مقاله اصلی اینجا کلیک کنید.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.